6.00-8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieciGry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. |
8.00-8.30 | Prace porządkowe.Ćwiczenia poranne.Przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.Zabawy wg zainteresowań dzieci.Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
9.30 – 11.30 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone według wybranego programu nauczania.Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku angielskim przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11.30-12.00 | Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12.30-14.00 | Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. |
14.00-15.00 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. |
15.00 – 15.30 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.Podwieczorek. |
15.30-18.00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. W okresie wiosenno – letnim zabawy na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. |